چگونه برای بازی خود باس طراحی کنید
اولاً مقاله نسبتاً خوبی که حیفم اومد ترجمش نکنم، در نوع خودش خوبه
ثانیاً برای طراحی بازی ، طراحی شخصیت ها ، دشمنان و باس ها مهمه چون باید در سند طراحی بازی توسط طراح بازی نوشته بشه
این مقاله از سایت wikihow.com گرفته شده است
مقدمه
وقتی شما یک بازی ویدئویی می سازید یکی از موارد اصلی و بسیار مهم "باس" است. معمولاً به آخرین دشمن هر مرحله که به نوعی رئیس دشمنان است باس می گویند(یا همان غول مرحله).
شما باید با باس ها چه کنید؟ آنها معمولاً باید چه طور باشند؟ به مراحل زیر برای اینکه یک باس بزرگ بسازید نگاه کنید.
1- تضمین کنید که باس با تم مرحله جاری هماهنگ است. برای مثال اگر یک جنگل انبوه مرحله شماست، نروید تا از جنگ با یک نهنگ لذت ببرید.
2- تضمین کنید که از دشمن های متوسط سخت تر است.اگر شکست دادن دشمن های رایج در بازی سختر از باس باشد آنوقت بازیکن میلی برای نشستن و ادامه بازی ندارد.
3- کیفیت سختی باس باید وابسته به این باشد که چه نقطه ای از بازی با او روبه رو می شویم. اگر مرحله اول است او را طوری نسازید که برای ضربه زدن غیر ممکن باشد، اما اگر او باس مرحله آخر است او را کسی که با یک ضربه می میرد نسازید.
4- لازم نیست که همه مراحل باس داشته باشد. این مخصوصاً در بازی های جنگی از قبیل ندای وظیفه صدق می کند. آیا در این سناریو شما واقعاً نیاز دارید که یک نیروی ارتش قوی و پر تعداد آلمانی در پایان هر مرحله داشته باشید؟ نه.
5- بعضی اوقات جنگ با باس را سخت بسازید. برای مثال بازیکن قابلیت انجام برخی کار ها را در داخل میدان داشته باشد تا باس را آسیب پذیر کند.
6- تضمین کنید که صدای موسیقی از مرحله معمولی به صدای باس تغییر کند. این مسئله به ما کمک میکند تا تفاوت بین یک دشمن تازه و باس حقیقی را بیان کنیم.
7- اگر ممکن است صدای هر باس را برای خودش بسازید. به طور معمول همه باس ها یک صدای موسیقی یکسان دارند اما این برای باس نهایی در بازی شما صدق نمی کند. راحت ترین روش این است که یک موسیقی از ترکیب موسیقی مراحل معمولی بسازید.
8- تصمین کنید که سلامتی باس در زمانی که خیلی حمله کرده است نسبت به زمانی که شروع میکند، خیلی کمتر است. این کار باس را محکم و با دوام می کند که هدف ماست.
9- دلیلی به بازیکن برای مبارزه با باس بدهید، این روشی است تا بازیکن مصمم باشد که باس را شکست دهد، حتی اگر بازیکن بعد از هشت ساعت پی در پی در مبارزه نتواند به باس ضربه بزند .
10- وقتی که باس می سازید خود را محدود نکنید.در اینجا قانونی نیست که بگوید باس ها باید شبیه آخر تمام بازی های سوم شخص باشند و فقط به دلیل اینکه تم بازی یک فاضلاب است، به این معنی نیست که شما نمی توانید به باس خود که یک موش است بال و پر بدهید.(جدا از همه، شما می توانید بگویید موش های پرنده به دلیل دستکاری کردن DNA آنهاست!!!).