وبلاگ شخصی میلاد کرامتلو

طراحی بازی

سلام
این وبلاگ برای به اشتراک گذاری آموخته های شخصیم در زمینه بازی سازی و طراحی بازی راه اندازی شده است .
بنده در حال حاضر در استودیوی بازی سازی دیاکوگیمز فعالم
آی دی تلگرام: MiladKeramatloo@

طبقه بندی موضوعی

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

بحث مکانیک، داینامیک و زیبایی شناسی از جایی کلید خورد که اولاً یک نگرش جدید نسبت به بازی ها به وجود آمد و دوماً به دسته بندی اشتباه بازی های رایانه ای پی برده شد.

اما یک تعریف کلی و خلاصه از هر یک از این سه مورد:

مکانیک

قوانین و ریاضیاتی که در بازی پیاده سازی می شود را مکانیک گویند، در حالت کلی تر هر سازو کاری که در بازی وجود داشته باشد مانند فیزیک بازی و یا سیستم سلامتی و ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۴:۰۶
میلاد کرامتلو

ده روش برای ساخت یک بازی کژوال بد!

اول>> اون رو خیلی سخت بسازید:

  • در هر مرحله مردم را 5 یا 6 بار بسوزونید(حداقل)
  • اون هارو با مرگ سخت و شدید تنبیه کنید،اون ها سزاوار این هستند(کاربران جدید)

 

دوم>> دو بازی حد متوسط داشته باشید به جای یک بازی خوب

  • کدام یکی از این مدها بهتر است؟کدام یکی را اول بازی کنم
  • مرحله سختی....من راحت می تونم،نرمال،یا سخت بازی کنم؟
  • اگر شما نمیتوانید روی ورژن بازی تصمیم گیری کنید این خیلی جالبه،فقط هر تکراری رو در اون اضافه کنید،کمیت می تواند کیفیت را بالا ببرد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۴:۰۵
میلاد کرامتلو

 

عمده این مقاله با استفاده از کتاب level up  آقای Scott Rogers و چند مقاله دیگر نوشته شده.

 

ما میتونیم برای بازیکن چهار نوع از اشیائی رو تدارک ببینیم که با اونا تعامل داشته باشه: مکانیک ها، هازارد ها، پازل ها و پراپس ها.  اما در این پست به دلیل طولانی بودن میخوایم در مورد مکانیک ها و هازارد ها بحث کنیم (البته بیشتر هازارد چون مکانیک شناخته شده تره). و اما بریم سراغ بحث:

 

اگر شما مسیری رو پیدا کردین که در اون هیچ مانعی نیست، احتمالاً اون مسیر به جایی نمیره

از یه فرد ناشناس

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۴:۰۵
میلاد کرامتلو

 

در این مقاله ابتدا به توضیح مختصری از بازی و بازی کژوال پرداخته ام و سپس مقاله آقای رافائل رودریگوئز رو که ترجمه کردم در انتهای مقاله قرار دادم

چرا بازی ساخته می شود؟

برای به اشتراک گذاری یک رویا.

آدم های خلاق دوست دارند که رویا ها، اندیشه ها، و جهان هایشان را به اشتراک بگذارند. یک هنرمند می خواهد جهان مخصوصی را به شما نشان دهد، موسیقی دان می خواهد که شما جهان مخصوص را احساس کنید، برنامه نویس می خواهد شما جهان مخصوص را آزمایش کنید و بازی ساز می خواهد که شما آنجا باشید.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۴:۰۵
میلاد کرامتلو

نکته مهم:

توانایی های نوشته شده در ابتدای این مقاله رو از کتاب هنر طراحی بازی، کتاب لنزها که توسط خانم جس شل نوشته شده، انتخاب و ترجمه کردم.

 

یک طراح بازی موفق به چه توانایی هایی نیاز دارد؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۴:۰۵
میلاد کرامتلو