وبلاگ شخصی میلاد کرامتلو

طراحی بازی

سلام
این وبلاگ برای به اشتراک گذاری آموخته های شخصیم در زمینه بازی سازی و طراحی بازی راه اندازی شده است .
بنده در حال حاضر در استودیوی بازی سازی دیاکوگیمز فعالم
آی دی تلگرام: MiladKeramatloo@

طبقه بندی موضوعی

بخش اول: 30 نکته برای طراحی کامل مرحله

سه شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۰۲ ب.ظ

1.صدها ایده برای طراحی محیط

همه ی چیز های اطراف ما ایده است.اگر فکر می کنید که این جمله درست نیست به دور و بر خود نگاه ای بیندازید. همه چیز در اطراف شما پتانسیل بالقوه ای برای شروع طراحی مرحله دارند.

شروع کنید به نگاه کردند به اطرافتان با دید "قابل بازی بودن" . فیلمی که می بینید، نماهنگی که می بینید، مکانی که به آن سفر می کنید، کتابی که می خوانید، همه ی اینها امکان تبدیل شدن به یک مرحله را دارند. اینها همه کلید ایده هستند.

یک دفترچه بگیرید و تمام چیزهایی را که میبینید در آن بنویسید تا هر موقع که به آن نگاه می کنید متوجه وجود صدها ایده در آن بشوید.

9 جای مهم برای پیدا کردن ایده

  • معماری
  • فیلم و تلویزیون
  • کتاب
  • بازی های دیگر
  • آهنگ
  • تاریخ
  • فتوگرافی
  • تصاویر هنرمندان
  • وب سایت ها

2.طراحی مرحله داستان گویانه

هر محیط باید دلیلی برای وجودش داشته باشد.هدف و تاریخچه ای داشته باشد که به اینجا رسیده است.

  • داستان محیط شما چیست؟

  • چرابازیکن آنجاست؟

  • هدف از وجود این محیط چیست؟

محیط شما باید نشان بدهد که شما چقدر زمان صرف کرده اید تا داستان پس زمینه ای برای مرحله خود بسازید. سطح شما همان زمان صرف شده روی طراحی پس زمینه داستان است.

محیط شما باید همیشه طوری طراحی گردد تا بدون نیاز به توضیح شما یک داستان را بازگو کند. محیط شما باید منعکس کننده داستانی باشد که در حال وقوع است. که این کار با تم بازی شما و نحوه چینش اجزا ممکن می شود.

 

3. مرحله خود را برنامه ریزی و کاوش کنید

برنامه ریزی یکی از مهمترین بخش های طراحی مرحله است.

شروع کنید به وقت صرف کردن برای جستجو و فهمیدن اینکه شما دقیقا می خواهید چه چیزی را بسازید، قبل از این که شروع به ساخت آن محیط در ادیتور کنید. بعد از اتمام پروژه شاهد این قضیه خواهید بود که درصد موفقیت شما بسیار بیشتر شده است.

نکته! دانستن دقیق آنچه که می خواهید پیاده کنید، تجسم کردن جزئیات محیط ، برنامه ریزی و جستجو می تواند به شما بسیار کمک کند.

 

چیزهای مهمی که هنگام برنامه ریزی باید به آنها توجه کرد؟

  • راجع به ایده خود تصمیم بگیرید.

  • هدف خود را از طراحی بدانید؟چرا می خواهید این محیط را بسازید؟خروجی نهایی شما چیست؟

  • راجع به محیط خود جستجو کنید(نوع معماری ها، چه زمانی از روز است،چه رنگهایی قرار است استفاده شود و ..)

  • مجموعه ای از عکس های مرجع ایجاد کنید(برای ساختمان ها، نورها، و اشیاء محیط)

  • یک طراحی بالا به پایین از محیط خود رسم کنید.چگونه محیط شما اجرا می شود؟ چگونه بازیکن در محیط شما گردش می کند؟

  • چه ماموریت هایی برای اتمام مرحله وجود دارد.

  • یک داستان پس زمینه ای برای مرحله خود بسازید.چرا بازیکن اینجاست؟چرا او به اینجا نیاز دارد؟

  • چه چیزهایی را باید یاد بگیرید؟

 

تمام جزیئات بالا را شکل بده بعد بپر تو ادیتور!

 

4-بدانید خروجی نهایی چیست

برای شما باید واضح باشد که میخواهید چه بسازید و چه چیزی در نهایت خروجی این کار شماست.

چرا می خواهید زمان برای اتمام نقشه بازی صرف کنید، دانستنخروجی ای میخواهید به آن برسید میتواند به شما در شرایط سخت پروژه کمک کند از آن مشکلات عبور کنید و وقتی به این حس می رسید که این مرحله ممکن است به پایان نرسد بهتر است نقشه جدیدی را شروع کنید.

دانستن خروجی نهایی به این معنی است که شما در مسیر هستید.

5-ایده خود را دوست داشته باشید.

به یاد داشته باشید که ایده خود را دوست داشته باشید، چیزی بدتر از این نیست که روی نقشه ای که دوست ندارید کار کنید. ایده ای را انتخاب کنید که عاشق آن باشید و بخواهید روزی آنجا زندگی کنید.

6-طراحی محیط با نقاشی سیاه (SILHOUETTE)

نقاشی سیاه به نوعی از نقاشی گفته می شود که درون اشیا نقاشی شده و با رنگ یکنواختی که معمولا سیاه است پر می شود.

نقاشی سیاه برای طراحی کاراکتر ها و اشیاء محیط ابزاری قدرتمند است. وقتی شما به این اشکال نگاه می کنید میتوانید به یادآورید که آنها چه هستند.

در نقاشی سیاه نیاز نیست نگران پرسپکتیو، جزئیات، رنگ ها و ... باشید. این کار باعث می شود که فکر و خیال شما رها و آزاد باشد.

 

8 نکته مهم هنگام طراحی نقاشی سیاه

  • شکل های درست و قوی باشند

  • یادآور باشند

  • قابل تشخیص باشند

  • راحت از دور قابل شناسایی باشند

  • جذاب باشند

  • اصل باشند

  • منحصر به فرد باشند.

 

 

7- طراحی بالا به پایین

مهمترین چیزها موقع طراحی بالا به پایین:

  • دنبال کردن محیط

  • گیم پلی

  • جابه جایی های بازیکن در محیط که کجا می رود.

  • ماموریت ها

  • محل

  • نقطه های تولید مثل(Spawn Point)

  • محل قرار گیری وسایل و اسلحه ها و ابزار ها

  • نقطه های پایانی بازی

  • محل درگیری با دشمن ها

  • محل هایی که باید پیمایش شوند

  • چه محیط هایی قابل دسترسی و چه محیط هایی غیر قابل دسترسی هستند.

 

 

 

شما می توانید طرح اولیه از بالا به پاین را روی کاغذ بزنید و آن را اسکن کنید. یا آن را در کامپیوتر و به کمک فتوشاب طراحی کنید

روی جریان تمرکز کنید. قبل از مرحله بلوک گذاری ،مطمئن باشید که طراحی شما نشان می دهد که محبط چگونه اجرا می شود و بازیکن چگونه سراسر محیط شما را جستجو می کند.

وقتی که طراحی بالا به پاین شما تمام شد ، شما می توانید دوباره روی ان کار کنید تا وقتی که در مرحله بلوک گذاری باشید. ولی طراحی بالا به پایین در خدمت بلوپرینت خواهد بود.

 

8-کم، زیاده!

بهتر است که تعدادی اجزا و المان با تعداد کم در مرحله خود داشته باشید و خوب به نظر برسد، سپس به اندازه موردنیاز مرحله خود را از آنها پرکنید .

فقط به دلیل اینکه هزار تکسچر و مدل خوب دارید به این معنی نیست که باید از همه آنها استفاده کنید.

کارهای بزرگ از سادگی طراحی شما می آیند نه از اضافه کردن به آن.

اشتباه رایج در طراحان مرحله مبتدی این است که میخواهند تعداد بسیار زیادی مدل، تکسچر و اسلحه تا جایی که ممکن است در مرحله خود بگذارند، روی تم بازی خود تمرکز کنید و از ویژگی ها، مدل ها و تکسچرهای ساده برای محیط خود استفاده کنید.

 

9-زمینه

تم متحد کردن ایده ها است.تم سازگاری محیط های شماست.تم نمایش دهنده دستان از یک مرحله به مرحله دیگر است

تم شما برای محیط بازیتان چیست؟

تم معمولا در مرحله پیش تولید انتخاب می شود.

صرف کردن زمان برای این بخش بسیار مهم است.

مثال:

باران شدید:

 

 مرداب:

 

 

10.سبک (استایل)

سبک بازی شما در اصل کیفیت بصری محیط شماست، این کار به وسیله نور پردازی، رنگ بندی و معماری ممکن می شود.

تعریف سبک مخصوص برای مرحله، وجه تمایز مرحله  شما با سایر بازی هاست. مثال هایی خوب در زمینه سبک:

بازی Fable 2: معماری، رنگ و نورپردازی. این بازی یک بازی پیروزی از قانون سبک صریح و کامل است.

بازی Limbo: همچنین درسی برای طراحی نقاشی سیاهی که قبلاً در مورد آن گفتیم است

اگر خدا بخواد نکات بعدی در مقالات بعدی

http://miladkeramatloo.blog.ir/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۳۰
میلاد کرامتلو

نظرات  (۱)

۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۴:۱۲ بهنام جعفری
سلام وبلاگ خوبی داری به ما هم سر بزن اگه خواستی تبادل لینک کنیم
پاسخ:
سلام؛ از وبلاگ شما دیدن کردم، باعث افتخاره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی